Maj

d¨,)
Tis 2 maj 2006 09:14 (Uppdaterad Tis 2 maj 2006 09:15)
jahapp, så är det dags att gå till skolan igen dåra... känns lite segt efter två veckors ledighet. Men det blir nog en skön vecka med diverse studiebesök och annat kul eftersom Italienarna kommer ikväll! Kommer en tjej som ska bo hemma hos mig som hete Micol, Kristoffer var mer än lättad när han fick veta att det var en tjej som skulle bo här och inte en kille. Haha.

Blir nog svårt att få en glimt av honom den här veckan och det känns jobbigt, har ju fått vara med honom var enda dag en hela vecka. Älskar honom!!!


Snart är det sommarlov, jag längtar för just nu lockar inte skolan alls. Längatr till baka till västra och gamla klassen det var så kuul, och Lothar såklart. haha :) men inte till lektionerna, schemat läxor osv det har jag glömt bort hur dte fungerar.. Har inet haft en läxa på hela första året. Great :D


Dessutom går Vincent som aldrig förr och jag älskar honom med när han är glad och vill jobba, älskar honom annars också men det är roligare när han är glad :) Två tävlingar i helgen, nästa helg är det dalahoppet, efter det är det Mattias träning och tävling i Malung sen är det även tävling i Säter och Borlänge! Fullspeckat alltså :D

nu ska jag pysa ifrån min nya datorn som är en sån där liten man kan flytta på, just nu står den i mitt knä när jag sitter i sängen. Toppen det med. 
Hejdå
vilken vecka!!
Sön 7 maj 2006 21:22
underbar har den varit med 24 hel fantastiska italienare på besök i Falu stad! Har haft en hel del på schemat bowling, grillkväll, krogen (hah), gruvar, carl larsson gården. 

Micol, tjejen som bodde här var jättegullig! Hon kunde väl inet jättemycket engelska men det gick bättre och bättre att prata... Hon hade en massa kakor och tårta med sig och italiensk mat som hon och Filippo, en utav killarna som var här och red vincent eftersom han ridit sedan han var 7 år (förövrigt inte helt ful), den var mycket goood, italiensk pasta! 


jaja, en massa skoj har vi gjort men imorseåkte dom och det var riktigt tråkigt komme att sakna dem! 


men jag har också tävlar i helgen,i leksand,regional med div 1 igår och lokal med gymnasie dm idag. Gick jättebra för mig, 64,9 % i La:1 och 62% i lag-03 igår vilket räckte till finfina placeringar och också en första plats med div 1 laget!! Toppen. Idag gick det inte bra för skollaget men jag fick ihop 65,52 % som räckte till ytterligare en placering!



snart hoppas jag att Kristoffer kommer hit för jag saknar honum såå mycket, knappt sett honom på hela veckan ju! men han lovade att han skulle komma efter skridsko träningen :D

nu ska vi ta och hitta på någe annat så, hejdå!
JAhapp,
Tis 9 maj 2006 20:41
så var man inne i den vanliga lunken igen då. Utan spännande utflykter och fester :( 
äl inte
Fast något direkt lunk är det väl inte direkt, har tusen saker som måste göras och ytterligare 1000 saker som ska kompliteras och fixas till. Ungefär så. Dessutom måste jag läsa falu biblioteks strösta bok om myter tills i morgon och ovanpå allihop hinna träffa Kristoffer. Har egentligen inet tid att åka dit men jag vet att han blir så besviken om jag inet kommer så jag får väl stå ut med att slita mig från skolan ett tag (kanske inte är så svårt)


Imorgon ska Mikaela och jag ut i skogen och prata lite skit sen blir det ännu mer skitsnack när vi kommer hem igen, toppen bra att vi får mycket tid att planera våran resa :D

Den här dagen har förövrigt varit heelt toppen. Pluggat hela morgonen sen tog man en låång lunch med Emma och Mikaela och sen blev det lite mer plugg och sen nästan plugg ute i gräset samt glass ätning! Sen åkte jag Mikaela och Tobbe och spanade in Falu fris nya lokaler. Det måste vara den bästa skolan alltså hur kan man vilja gå på en annan vanlig sunkig skola när man kan gå på falufri med allt vad det innebär? Efter besöket där så köpte jag mikaela och emilia lite melon och mango och göttans och satte oss i det fina vår vädret och fikade och snackade om allt möjligt fats mest om sommaren och om våran nya vänner :D


Nu ska jag hem till kristoffer och plugga minst 4 sidor matte sen sova där! HÄJDÅ
?????
Fre 12 maj 2006 22:28
jaha, så var dalahoppet i full gång då. Tycker inte om attd et är just den här veckan eftersom jag måste rå plugga på en massa saker. usch.... Nackdelen med falufri är att allt blir försenat, elle råtminstone för mig :(


nu sitter jag och skriver fysik, det går inte bra jag är för trött jag tog en paus och klottrade lite här. men nu måste jag återgå till det viktiga...





KRISTOFFER- Jag älskar dig ska du veta :D
helg igen!
Lör 20 maj 2006 14:20
ja, så var det helg igen och en vecka närmare sommarlovet!


Imorgon är det tävling i Malung div 1 finalen och jag hoppas att det går bra för oss, skulle vara roligt att få vinna någonting för en gångs skull! Men huvudsaken är väl att Vincent känns bra och att hans ben är bra. Han var varm i ena benet igår så det måste ju såklart vara bra om det ska bli någon tävling överhuvudtaget imorgon!



Igår var jag och Kristoffer på bio och såg DaVinci koden. Den var inte alls bra och ingenting jag rekomenderar, Däremot rekomenderar jag varmt boken, mycket läsning men det går snabbt för den är verkligen spännande! 



Vädret är nuförtiden piss och det gör att humöret sjunker lite, vart to gsommare vägen egentligen? Hoppas den hitter tillbaka lagom till sommarlovet!



Nu ska jag och Kristoffer gå ut i regnet och upp i stallet för att titta till Vincent och fixa iordning allt inför imorgon!

Hejdå
Vilken dag!
Sön 21 maj 2006 22:11
En riktigt bra dag idag, förutom den tidiga morgonen (04.30). Det var regional tävling i Malung då Div 1 dressyr skulle avgöras i en La:P1. Jag red framridningsklassen "lagtävlans program för ponnyallsvenskan 2003". Efteråt kändes det inet somom det hade gått helt hundra men det visade sig att domaren hade en annan åsikt och gav mig 69,71 % vilket räckte till en seger, ett nytt, fint täcke och 300 kronor!!


Inför andra klassen, lagklassen, kändes mycket bättre men när jag red in på banan öppnades himlen och regnet öste ned! Inte direkt trevligt och det störde kanske min koncentration något och jag red fel väg vilket i slutändan resulterade i 2- poäng men mina 237 poäng och 62,37 % räckte ändå till en femta plats och lagets övriga poäng räckte till en tredjeplats för tredje omgången och en andra plats totalt! Iochmed mina 62 % har jag nu kvalat till nationellt och det känns bra eftersom det var årets mål så att. Inte för att jag tror att jag ska tävla några nationella tävlingar men det känns ju ändå bra att Kunna göra det!!


Den perfekte dagen kanske man skulle kunna säga, fast det innebär ju att det inte kan bli bättre och det är ju det, att vi inte gjorde vårt yttersta som gör den här dagen så bra för att jag vet att vi kan så mycket bättre!


Men nu ska Vincent få en skön vecka men skogsturer och lite hoppning så är det dressyrtävling igen nästa helg, men den tar jag inte så allvarligt på. Vincent behöver nog göra något annat nu efter allt slit de senaste veckorna! Det är ju bara två tyävlingar kvar nu, som är inplanerade sen ska han få lite sommarlov!


Nu ligger jag och Kristoffer i sängen och kollar på en film på fyran, vet inte namnet på filmen men den om att bli av med en pojkvän på 10 dagar. 


btw så gillar jag denna dator skarpt eftersom den gör det möjligt för mig att ligga i sängen samtidigt som man pluggar/surfar/leker/msn:ar.


Ne, nu ska jag titta på teven :)
Hejdå!
så....
Fre 26 maj 2006 10:04 (Uppdaterad Fre 26 maj 2006 21:09)
Palatset igår. Det var trevligt, många från högstadiet där men det var väl tur för annars hade det väl varit helt tomt!! Men det var roligt tycker jag :)

Idag ska jag och Ida plugga lite, så duktigt av oss! jag ska rida också, två häster så ska jag väl fixa iordning allt infö imorgon - tävling i Säter. Fast för om växlingskull blir det sovmorgon ändå! Great!

Nej nu måste jag borsta tänderna och gå till Ida!

Hejdå på er!



Så var biljetterna bokade, kommer säkert bli en superbra resan med trevliga tjejer! :D

jahapp...:(
Fre 2 jun 2006 08:49
så fick man veta hur det gick på provet då "inga mål uppnåddes, kompletering krävs"

Jag orkar inte med komplettering och hade vekligen hoppats på ett svagt g så jag slapp göra något mer i skolan. Matte suger, ska jag verkligen räkna två kurser till eller ska jag byta till sam? vi får väl se, jag kan ju inte överge Cissi :)

Idag är det friidrottsturnering på Lugnet gött mos det iallafall :D Sen hem och kämpa på med mina toker till häst, han är ine på topp just nu :/ och sen är det ju rix fm fetsival också :D



Men nu ska jag nog gå och bekymra mig lite mer om matten och klaga lite till kristoffer sen ska vi gå til skolan :)

Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0