Juli

Hallå!
Mån 3 jul 2006 15:47
Idag är en mycket bra dag. Sitter just nu hemma hos Kristoffer, han är och jobbar. Jag Ida och Emma har vart nere på stan idag och sedan tog vi oss en tur till Kålgårn med lite picknick. Kristoffer kom också och höll oss sällskap på sin lunch. I kväll ska det bli lite träning på gymmet med Kristoffer ich kanske da också, får se om hon orkar ta sig i kragen. Sen blir det hem och packa för morgon bä det av till Göteborg. Om jag inte ändrar mig under eftermiddagen!



Ne, ni får ha det så bra.

Hejdå


såå..
Tis 4 jul 2006 08:36
har man varit uppe med tuppen andra dagen i rad då! Ätit jordgubbar, socker och mjölk till frukost, kanske inte det nyttigaste (med så mycket socker som jag har) men gott som satan! Sedan har man skjussat Pojkvännen till jobbet och hämtat min plånbok i hans lägehet. För den behöver jag ju nu, när jag ska ner till Göteborg och shoppa! Bada i havet och sola ska vi också göra och titta på handboll eftersom syster ska dit samtidigt och spela på Partille Cup!
Jag har en rejäl träningsvärk efter gårdagens tränign men det känns bra, behöver träna lite mer på stretchingen dock eftersom jag är stel som furset vatten i musklerna. Inte bra. Man måste tänka på framtiden!



Kommer att sakna Kristoffer som attan. Här är världsbra, bättre än någon annan och han är min! Puss på dig!

Nu måste jag packa lite mer saker. Ha det så bra! Hejdå
hemma igen
Mån 10 jul 2006 16:22
Efter en vecka i Göteborg är jag då hemma igen. Kom hem i lördags natt efter att har kört bil i 4,5 timmar. Gick snabbt faktiskt! Det har varit mycket bra väder´där nere och vad jag har förstått har det varit lika bra här. Temperaturer runt 35 grader på Heden där handbollen spelades gjorde det nog rejält jobbigt dör handbolls spelarna. Jag vet från erfarenheter ifrån Barcelona för ett år sedan :) Många bra lag där, två utav "våra" lag gick till B slutspel och ett till A slutspel. Riktigt trevlig cup stämning och man önskade att man varit där med gamla laget och spelat.

Vi shoppade en del, fast inte så jättemycket. Badade och solade vid havet och var på Universeum och tittade på djur, jag klappade en rocka också. Han kändes konstig! Liseberg var vi ju såklart också på och jag åkte Kanonen. Måste erkänna att jag är rejält stolt för att jag vågade åka den. Pulsen var skyhög men efteråt kände mans sig hög på adrenalinet som strömmade genom hela kroppen. Den var verkligen Kanon och det får mig att undra vad som gett den namnet. Att den går från 0-75 km/h på 2 sekunder eller att det var Kanon kul :P Balder vågade jag mig inte upp i, men den har jag faktiskt åkt en gång förut så det är Ingenting jag ångrar. Usch!


I lördags natt fick jag iallafall äntligen träffa min älskling som låg och sov i min säng (vi behöver inet nämna hur han kom dit) och igår hade vi en otroligt mysig mysdag som avslutades med ett pass på gymmet och sedan somnade vi framför fotbollen i soffan i hans lägenhet. Imorse skulle han jobba och jag skulle på massage (vilket var toppen) så jag har inte sett han sen dess. Jag ska ut och rida nu och sen jska jag hem till honom för imorgon är han ledig och sedan har han bara två dagar kvar. Jippi!

BRABRA
Ons 12 jul 2006 19:17

Kristoffe är här och jag har längtat efter han hela långa dagen så nu är jag GLAD :D
mm...
Fre 14 jul 2006 23:37


jag är trött. jag och kristoffer ligger i sängen o babblar och gör upp planer! fina sånna :)

jag vill tillbaka till göteborg och shoppa mera! det var roligt där! så vill jag att hästen min ska komma igång igen så man kan tävla laget. så vill jag ha körkort också, känns som att alla börjar få det nu! Men jag har blivit ganska duktig på att köra faktiskt. med tanke på att jag kört "seriöst" i en månad nu. Jag vill också att det ska vara kallt i mitt rum så att jag kan sova och jag vill en massa mer saker. 




Gonatt gott folk!


Jag har en flodhäst
Tors 20 jul 2006 21:10


Det är sant. det visade sig när jag och familjen och Måns, kristoffer också såklart var uta och hälsade på kusin Cajsa och moster Monika och Hasse. Vincent följde också med och fick gå i en hage där under dagen. Han var busig och tyckte attd et var mycket läskigt på deras gård. Jag och Cajsa tog oss en tur med pållarna och gick sedan ner till sjön och badade med dem. Jag tror attd et var det roligaste Vincent har gjort, han älskade det och plaskade som aldrig förr! Därav hans nya smeknamn, flodhästen!



När vi kommit hem igen packade jag om mina saker och skulle åka till Kristoffer och sedan vidare till Friskis för att träna lite men jag mådde inte bra utav alla avgaser som han moped släpper ut så jag pallade inte att träna, han fick åka lite inlines medans jag tittade på film istället. Steget efter såg jag. Baserad på Henning Mankels roman. Jag har inte sett den och inte heller läst boken även om jag har läst en hel del ur Mankels Wallander serie. Filmen var... ok. Bättre böcker tycker jag nog!



Nu ska jag titta på en annan film med Kristoffer och sedan ska vi noga sova lite.

Ha det bra, hejdå

Kalajs!
Lör 22 jul 2006 19:11


igår var det kalas hos Eric. Överasknings + avskedsfest eftersom han åker till Idaho den 8 augusti som utbytesstudent i ett helt år! sorgligt men sant. Han blev iallafall lite smått överaskad där :)





vi var på gymmet också. Jag och Kristoffer. Börjar bli en riktig biff alltså ;)


Lördagen har varit mycket bra. Sov väldigt länge för att vara mig sedan fixade o donade vi lite grann hemma hos honom sen gick vi hem till hans mamma och åt lite sen lunch. Hade vatten krig med Hanna också. Jag och Hanna mot Kristofooer som inte hade nån vattenpistol. Hon var lyrisk!

Sedan bar det av hem till mig där vi har städat bilen så den är i toppskick och pysslat med hästen! 

Snart är det mat!. Jag är hungrig, men innan det ska jag städa lite i mitt rum!

Hejsvejs!
helt fel
Mån 24 jul 2006 13:08 (Uppdaterad Ons 26 jul 2006 14:09)
jag håller inte med om dagens 100 ord. Mer om det senare!



Nej, alltså jag förstår inte hur man kan ställa sig så tydligt på ena sidan i konflikten i mellanöstern. Båda sidor har lika fel och båda sidor har lika rätt att leva och finnas!
sömntuta
Ons 26 jul 2006 14:05 (Uppdaterad Ons 26 jul 2006 22:49)
viktor är en sömntuta! Vi skulle ju och täna med han men han bara sover och sover så jag och kristoffer fick gå och handla lite gran först. Sen ringde vi och väckte honom. i och för sig slutade han jobba klockan 6 imorse men ändå! :P Rik som ett svin lär han väl bli. Ännu mera peak kläder alltså! haha ;)





Igår var jag, Kristoffer och Sofia till Ikea och valbo och handlade med Mamma. Fick en massa grejjor och ett par jeans av favorit märket. Inte för att jag bryr mig väldigt mycket om märken men de sitter som gjutet på mig! ;) Sen blev mitt rum lite upppiffat av nya ikea saker. Great!



Nu ska jag äta mat. Hejdå

----------

Blev inte mycket gymmat idag inte. Min mage gjorde ont och jag var allmänt okoncentrerad. Kanske berodde på alla pojkar som sprang in och ut!! ha ;) Men kristoffer och viktor tränade så att svetten rann och istället för att ta en duch efteråt i alagets omklädningsrum så stack vi till Gullnäs och badade. Inte varje dag man får gå omkring på stranden med 2 så snygga pojkar ;D haha 


När vi kom hem red jag Vincent på banan. Det gick kanon bra och det känns som att hans sommarvila har gjort gott. Han känns gladare och starkare och det är toppenbra! Synd bara att vi missat en och antagligen två tävlingar jag väldigt gärna hade åkt på. men men. och sen den här jävla resan som jag inet har en aning om varför jag bokade längre. Jag villintevillintevillinte! Men man kan väl inet svika gänget nu? Någon som vill ha min biljett? Måste ta ett rejält snack men Mikaela. Länge sedan nu.. :(

Ne, nu är det sängen som gäller. Och kanske en film?
Hejdå
densistajulitvåtusensexklockantrettonfyrtisju
Mån 31 jul 2006 13:47
Hur kan man bli så glad utav ett enda samtal?



Imorgon ska jag och Vincent ut till främsbacka och träna för Göran Liljsestam. Längsen jag tränade för honom nu och det ska bli jättekul för just nu känns Vincent riktigt bra!!


Endel tävlingar är inplanerade också. Först Eskilstuna sedan Gagnef. Vansbro, Edsbyn och DM på lugnet! Sista tävlingan för året blir i Falun den 4 november. Efter det väntar en hel kall, mörk, lång vinter fyllt utav en massa träningar och sedan börjar nästa säsong. Min sista. Sedan vet jag inte vad det blir av oss. Men det är alltför tråkigt att tänka på i dessa varma sommardagar att jag helst låter bli. 



Ikväl blir det till att träna. Gym som vanligt. Jag tycker att det är roligt. Men den här gången blir det nog inte så mycket eftersom jag inte vill dra på mig för mycket träningsvärk tills imorgon! Kristoffer ska vara med också. Han är bra. På många saker. tex på att laga mat! Föresten så komer han hit snart, på inlinessen. Hur kan det vara så roligt att åka? hm...


Hejdå alla människor. Idag är en bra dag, jag är glad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0