Augusti

jaaoo
Tis 1 aug 2006 12:48
Idag är en regnig dag. Jag har städat mitt rum, det behövdes! Kristoffer är här och går runt och snyggar sig i sina kosa byxer & bar överkropp, Gudars!




Träning ikväll, men hästen då. Hoppas attd et går bra och att han är lite piggare & gladare än igår!



ha det bra! Hejdå!

Kristoffer <3
hejjhopp...
Ons 2 aug 2006 13:22 (Uppdaterad Ons 2 aug 2006 22:40)
vilken lång dag det har varit. Hunnit med både en sväng på staden, rida, vara hemma hos Kristoffer och gymma. Så duktigt. Det var riktigt jobbigt på gymmet idag. Riktigt jobbigt! Skönt att komma hem, äte titta på Miss Marple och sedan hoppa in i duschen! Nu är det sängen som gäller och jag har en känsla av att jag kommer att somna som ett stock!



Träningen igår gick jättebra. verkligen! och idag gick det också bra. Men jag är lite bekymrad över ett litet sår i munnen på honom. Är det inte typiskt. Varför kan inte Allt bara flyta på för? Men jag får hoppas attd et inte blir värre. Får ta det lite lugnt några dagar!



Imorgon blir säkert en bra dag. Hoppas att den blir det för dig också kära läsare :)
Hejdå
jag har Också tråkigt!
Tors 3 aug 2006 22:29
JAG HAR... 
(x) rökt en cigarett 
(x ) rökt en cigarr 
(x) varit full 
(x) hånglat med någon av samma kön. 
(x) varit kär 
( ) blivit dumpad 
( ) dumpat någon 
( ) fått sparken 
( ) varit i knytnävsslagsmål 
(X) rymt hemifrån. 
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak 
( ) blivit arresterad 
(x) hånglat med en främling 
( ) gått på en blinddejt 
(x) ljugit för en kompis 
( ) varit kär i en lärare 
(x) skolkat 
( ) legat med en medarbetare 
( ) sett någon dö 
( ) varit kär i en av mina internetkompisar 
( ) varit i Kanada 
( ) varit i Mexiko 
(x) flygit 
( ) spytt i en bar 
(X) sett en del av mig själv brinna 
( ) ätit sushi. 
(x) åkt snowboard. 
( ) crowdsurfat under en konsert 
( ) varit i ett våldsamt förhållande. 
(x) tagit smärtstillande 
(x) älskar eller saknar någon just nu 
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi 
(x) gjort en snöängel 
( ) haft ett te-party 
(x) byggt ett sandslott 
(x) hoppat i en vattenpöl 
(x) lekt uppklädd 
(x) hoppat i en lövhög 
(x) åkt släde 
(x) fuskat när jag spelat spel 
(x) varit ensam 
(x) somnat i skolan/på jobbet 
( ) använt ett falskt id 
(x) tittat på en solnedgång 
( ) varit med i en jordbävning 
(X) rört en orm 
( ) sovit under stjärnorna 
(x) blivit kittlad 
(x) blivit missförstådd 
( ) tagit hand om ett råddjur eller en get 
(x) vunnit en tävling 
( ) blivit avstängd från skolan 
( ) varit i en bilolycka 
( ) haft kramp 
( ) känt mig som en utstött 
( ) ätit ett helt glasspaket på en natt 
(x) hatat mitt utseende 
(x) varit vittne till ett brott 
(x) ifrågasatt mitt hjärta 
( ) varit besatt av post-it lappar 
(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna 
(x) varit vilse 
(x) varit på andra sidan landet 
(x) simmat i havet 
(x) känt som om jag håller på att dö 
(x) gråtit mig själv till sömns 
(x) lekt polis och tjuv 
(x) sjungit karaoke 
(X) betalat för mat med bara mynt 
(x) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort 
(x) busringt 
(x) fångat en snöflinga på tungan 
(x) dansat i regn 
(x) skrivit ett brev till tomten 
(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om 
(x) blåst bubblor 
(x) gjort upp eld på en strand 
( ) förstört en fest 
(x) åkt rullskridskor 
(x) fått en önskan inslagen 
(x) burit pärlor 
( ) hoppat från en bro 
( ) ätit hund/katt-mat 
( ) sagt till en främling att jag älskar honom/henne 
(x) kysst en spegel 
(x) sjungit i duschen 
(x) drömt att jag gift mig med någon 
( ) limmat fast min hand i något. 
(x) fastnat med tungan i metall 
( ) kysst en fisk 
( ) varit en cheerleader 
(x) suttit på ett tak 
( ) skrikit så att jag inte fått luft 
(x) stannat uppe hela natten 
(X) inte duschat på en vecka. 
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet 
(x) klättrat i träd 
( ) haft en träkoja 
( ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger 
( ) spelat kyckling 
(X) blivit puttad i vattnet med kläderna på 
(x) blivit tillsagd av en främling att jag är het 
( ) brutit ett ben 
( ) brutit en arm 
( ) fångat en fisk och sen ätit den 
(x) fångat en fjäril 
(x skrattat så mycket att jag grät 
(x) gråtit så mycket att jag skrattade 
(x) fuskat på ett prov 
( ) haft en Britney Spears-skiva 
(x) glömt någons namn 
(X) sovit naken 
(x) gjort något olagligt 
(x) kört för fort 
(X) druckit mjölk direkt ur förpackningen 
(X) modifierat denna listan 
(x) varit kär i en kille 
( ) varit kär i en tjej 
( ) lekt pyroman 
( ) varit beroende av ficklampsbatteri 
(x) ätit köttbullar med mos 
(x) känt mig elak 
(x) lyssnat på mora träsk 
(X) smakat på granbarr 
(x) skogsvandrat 
(x) badat naken 
( ) lyckats välta julgranen 
(x) fått en stöt 
( ) Gjort bort mig på fyllan någon gång 
( ) Gjort lumpen 
( ) gråtit på tunnelbanan 
( ) haft sex på offentlig plats 
( ) pratat med en främling i mer än fem minuter 
(?) haft sex i en IKEAsäng 
( ) haft sex i en IKEAsäng på ett IKEAvaruhus 
( ) drömt att jag haft sex med en vän/flera vänner 
--------------------------------------------- ---------------

Vad mycket jag har gjort, haha!

Dagen var strulig till en början, men sedan blev den helt toppen! Har varit hemma hos Kristoffer och lagat mat och badat med Kristoffer och Viktor i de stora havsvågorna i varpan. Herregud vad det blåste!!! Sedan har Cia varit hemma hos mig. Men inte ville hon ha nått kaffe inte :P Men pizza ville hon ha för annars skulle inte hon få någon mat.:P ts. Vi hade det trevligt och pratade skit, planerade en massa och hade det braaa. Ses inte så mycket nå mer och när vi var små så lekte vi näst intill varje dag. Tänk så livet förändras? Önskar att jag kunde få vara 7 år igen och springa mellan gårdarna, leka hästa, och med barbie och dockor och allt vad vi lekte med när vi var små! Ha våra pizza fredagar som vi hade. Men allt det där är längesen nu och om 6 månader fyller jag 18 och borde betraktas som vuxen. Sådana tankar gör mig faktiskt ledsen!


Nu vill jag sova men min säng känns allför stor och ensam utan Kristoffer. 
Hejd
hej och hå
Lör 5 aug 2006 10:04
Igår tog jag och Kristoffer tåget till vår kära grannstad Borlänge. Mycket bekvämare att åka tåg än buss ju, hatar att åka buss, speciellt till borlänge! 

Väl där gick vi till arbetförmedligen och träffade Patrik som jobbar där. Fikade lite och sen gick vi till kupolen och träffade Cia där, hon skulle stor shoppa. Det gjorde hon verkligen, gick hem med säkert 8 påsar eller något. Jag handlade också lite, en tröja, pike tröja och ett par skor! Bra tycker jag!




Idag vill jag åka skridskor. Men jag får inte följa med för Kristoffer :( taaskmört. Vad ska jag då hitta på egentligen? när han försvinner...


Nus ka vi bada innan Kristoffer ska åka. Hejdå
nu blev jag suuur!
Lör 12 aug 2006 11:58
jag som hade skrivit en grymt bra blogg så försvinner det. jag blir så arg.
JAHA!
Ons 16 aug 2006 22:39
riktig trist dag har det varit. Hur kan det finnas så mycket regn att det kan regna en heeel dag? Jag har inte gjort en enda vettig grejj faktiskt! Jo, ridit om det nu räknas som vettig av den som läser :P

Varför måste sista veckan på lovet vara så här, så jäkla typiskt! Riktigt uttråkad och små grinig är jag idag. Hästen vill inte göra som jag säger och vi ska tävla i helgen. Det kommer att gå åt helvete, blir alldelens för svårt för oss. Regnet sabbar dessutom träningsmöjligheter! skolan börjar snart och det kan man väl inte direkt längta efter. Jag har inga pengar, (förutom sånt som är undan sparat som inte får röras) inte ens Kristoffer är här och muntrar upp mig får hans jävla träningar har börjat igen. Är det verkligen normalt att träna 6 dagar i veckan? typ tre timmar varje dag? När man blir lämnad hemma med ingenting att göra är det inte så kul faktiskt. Saknar ju honom då.... Om man ändå hade nått att göra liksom! 



Hoppas att imorgon har alt vatten tagit slut så att det inte kan regna mer och att solen lyser in genom fönstret och att värmen är tillbaka! så slipper man vara surig...

---

Föresten, varför skirver jag aldrig något vettigt? Något om politik, en massa åsikter, eller något intressant, något som överhuvudtaget är någorlunda läsvärt. Jag har ju massa åsikter och är väl inte jättedålig på att skriva heller. 

Kanske helt enkelt för att jag inte vill att "vem som helst" ska läsa mina innersta tankar. Kanske för att jag inte vill "tala i gåtor" som en hel del andra gör. Varför egentligen skriva något om någon när läsaren ändå inte vet vem det är? totalt onödigt. varför har jag då gjort det några gånger? ingen aning! När jag ändå är igång att skriva om det här ämnet, varför ska man överhuvudtaget skriva här. Varför ska man blotta sitt liv för "vem som helst" eller för sina vänner och bekanta eller för snokare. De kan väl ringa och höra vad som händer i ens liv istället för att kolla runt här. Jag ska nog sluta vara inne här öerhuvudtaget. Men problemet är. Vad ska man då göra en tråkig dag som denna? Om man inet kan kika runt på lunar och se vad någon skrivit i sin dagbok. Hoppas på att det är något seriöst! 

Vilken upplysning jag har fått. Och eftersom skolan börjar snart kan vi ju ta och avsluta det hela med vad min slutsats av detta är; 

Skaffa ett liv förfaaan! :P

---

Jag är trött och har tråkigt... Dessutom är jag kissnödig. sådeså!

HejHej!
Fre 18 aug 2006 10:37 (Uppdaterad Fre 18 aug 2006 21:37)

Imorgon är det tävling och jag är redan nervös! Usch! Men det ska bli roligt ändå :) Pratade dessutom med Alex för någon dag sedan och hon tror på att vi har stor chas att kvala till sm i höst. Skulle vara sjukt roligt iallafall, går från div 2 till elitserien och sm på 1 år - inte illa :) så vi får kämpa som bara den då!



Idag ska jag ner på stn och kika. Kanske köpa de där skorna om de finns kvar... Eller något annat, eller helt enkel spara de pengar jag nu har fått.. :P



Tittade på Malin Hellgrens schema idag och insåg hur glad jag är att gå på Falufri, utan schema! Hon gick tammetusan till 16 varje dag ju.. nästan. Stackars dom i den klassen alltså!

Skolan börjar på onsdag 12.00 till 16.00... varför börja senare än alla andra. Bara total onödigt ju! fast det är väl kanske för de där två studiedagarna som man ska lägga in under höstterminen, eftersom vi inte har några studiedagar annars.... jaja, jobbigt iallafall :P
------------------------------------
Jag och Kristoffer var nera på stan och handlade lite smått och gått till mitt rum och lite kläder. Sedan blev vi bjudna på lunch utav farfar Freddy :D mumsigt!!!

Imorgon är det tävling. Hoppas att det går bättre än träningen idag. Ungefär som träningen igår kanske då gick det jättebraa!!!!!

Nu är det sängen..
Hejdå!
GLADER
Sön 20 aug 2006 21:09
jag är gladgladgladglad! :D sådeså


så är det
Mån 21 aug 2006 10:01
Pratade nyss med Jibrill på msn. Han ska ju byte till bygg pålugnet. Kommer att sakna honom. Han kunde alltid muntra upp när allt var som tuffast... 


Idag är tråk dagen alltså. usch.


ag ska äta nu. Hejdå

jag har...
Tis 22 aug 2006 13:55 (Uppdaterad Tis 22 aug 2006 15:02)
köpt en ny tröja idag. Den var riktigt finfin. och så har jag börjat mitt "nya liv" också. Ha. Så nu blir det cykel varje dag till och från skolan tills kylan sätter stopp för det. Sedan blir det ju till att ta körkort när vinter börjar närma sig sitt slut så då kan man ju åka brumbrum bilen till skolan! (får se hur länge jag fortsätter på den här nya linjen innan jag faller tillbaka i samma gamla lata spår)



Jag vill:
  • att skolan ska börja nån gång!
  • ha vinter så, att man kan träna med hästen
  • att hästen ska vara frisk sista året
  • spela handboll
  • ha ett jobb
  • åka utomlands
  • att bandyn ska börja
  • ha en ny sadel. En speciell!




så mycket saker....

Jag är så glad att Kristoffer finns, vad skulle jag göra utan honom! ibland är jag så korkad!

snart
Ons 23 aug 2006 11:18
bär det av till skolan. Känns tungt att det ligger 10 långa veckor framför mig innan nästa lov. Jag hoppas att tiden går snabbt. Går mellan 12 och 16 idag sedan ska jag hem till min pojkvän och äta mellis och ikväll blir det att titta på handboll på Lugnet. Samuelsdal ska spela mot Avesta brovallens ungdomslag. spännande!

Ridningen är redan avklarad. Red mellan 8 och 8.40 i spöregn. Roligare kan man faktiskt ha en onsdags morgon och definitivt mycket mysigare om man skulle befinna sig i en varm och skön säng! Men vill man träffa pojkvännen på kvällen så!!! Dessutom gick det ganska bra. Hade kanske gått ännu bättre om inte tyglarna varit så hala :P


Längtar efter Kirstoffer. Har snart inte sett honom på två dagar ju :P

Hejdå!
jahapp...
Mån 28 aug 2006 09:44
så var man i skolan igen då...
Tisdag
Tis 29 aug 2006 08:38
och jag ska till skolan. På kvällen blir det träning för Göran Liljestam. Hoppas att vincent är snäll häst!


Hejdå





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0