December

ojoj
Tis 6 dec 2005 19:43

känner att jag inte riktigt uppdaterar denna dagbok så ofta, statsen raasar! nedå, kanske främst beror på att jag verkligen inte har något intressant att komma med!

men nu har jag ingenting att göra så då kan jag ju lika gärna skriva en massa tjafs!




Idag har vi haft nationellt prov i matte A. Varför ska vi jämt få så svåra nationella prov? När vi gjorde dom i nian så hade vi tränat innan på tidigare ¨års prov och det var mycket enklare! Likadant nu! Förra årets prov var myycket lättare än detta!! men jaja, givk väl hyffsat och jag borde iallafall på g, men eftersom jag vill ha mvg så kan jag ju inet vara riktigt nöjd än då. men aja. skit samma! 
Känner att jag behöver att jullov nu! men innan dess så måste jag skriva eller göra ett religions arbete och ett historia arbete. usch. 
Men nästa vecka är iallafall soft, med handbollsturnering och pepparkakshus tävlig som vi ska vinna! jessjess. Fats vi vet inte riktigt vad vi ska göra. Ett förslag var idoljuryn i sin soffa. kanske kan bli intressant. men men ... 


så måste jag handla julklappar också. och vad ska det bli för något? jag är verkligen dåligt på sådant! :( men någonting lär jag väl kunna komma fram till!


ikväll ska jag hem till Kristoffer. Han har en sådan skön säng att ja gbara måste sova där. Det är som en mjuk hotellsäng. perfa... haha ;P tänkte kanske också prata med Anna om hon har några tips på arbeten man kan göra. mm..






ne nu ska jag städa. sköj. HEJDÅ
taaskit
Ons 7 dec 2005 08:30
"hoppas kärleken e blind, ty du e född med ett nylle inte ens en mor kan älska"
pepparkakihu o sneela hestar
Ons 14 dec 2005 21:43
japps. idag har vi bakat pepperkakor för fullt hemma hos marcus. Men inget orginellt- neej.. något vääldigt speciellt men det kan jag tyvär inte avslöja här eftersom inte skulle vara bra för att du kanske inte vi vinner tävlingen!! Hela klassen i hans hus blev ganska mycket folk, ojoj, jag o allis spelade piano också och när jag inte stod ut med trängseln och värmen letade jag på en tv och den hittade anton också senare så han joinade mig. fast han gillade inte mitt val av film. :P trååk!

sen har jag förökt plugga matte också men det går verkligen inte. jag förstår inte vad jag ska göra. vill verkligen ha det där jävla mvg;et i a kursen och det är inte långt ifrån men ändå långt.... bajjs. jag hatar det.. matematiska bevis?? hmm... 


sen har min älskling varit här och vi har spelat tv spel. mario cart. hah :D jag ägde som fan! vann typ allt ju!. så spelade vi några amdra spel som jag, såklart, också vann. Sen lät jag såklart honom vinna några gånger så att han inte skulle bli så suur. hha ;P



och nu på kvällen har jag suttit och läst en massa gamla dagboks inlägg... allting var så längesen.. och det som retar mig mest är att jag inte har skrivit någonting över det allra bästa som varit. dom tre månaderna är gone for good typ. hade varit kul att läsa liksoom... men men.. jag har ju mina minnen! fastän dom inet är så tydliga. så har jag också kommit fram till att jag hade så mycket roligare förut än vad jag har nu förtiden. nu är det bara stressstressstressstress... och jag hatar det och försöker komma bort från det på alla möjliga sätt men det är så mycket jag vill göra och så mycket jag inte vill göra men som jag måste göra.. jaa..
Jag skulle i allafall vilja vrida tillbaka tiden ibland..........





nej, nu ska min kristoffer ringa. 

hejdåå
heelg!:D
Mån 19 dec 2005 08:42
gudars vilken skön helg jaghar haft:D i fredags var det bandy, falu bs bollnäs eller nått :P falun vann i allafall efteren, för ovanlighetens skull, mycket roligmatch. Och jag passade på att busa med ViktorBrink. Haha. fixade en riktigt snygg tjej till honom där menhan uppskattade detinte. så vi får väl se om han pratar med mig någe mer det här året. Menjag tyckeriallafall attcvi kan vara kvitt nu... haha :D


i lördags var jag hemma och städadeoch mådde gött och igår var jag och kristoffer och bror min på stan och köpte juleklappar! BNraa, nu är det fixat till alla- nästan!
:)



nu luktar det pepparkakor i skolan. jag tror att jagvill gå och se vem som det komemrifrån, kanske man får smaka någon? hi


hadet så braa!
Kvinnor kör sämre än rattfulla män
Tis 20 dec 2005 13:43
"I Schweiz har man nu beslutat att upphäva promillegränsen 0,5 för bilförare. Från och med den 1 juni 2006 gäller åter ingen den gamla promillegränsen 0,8.
En studie genomförd av Tekniska högskolan i Zürich visade nämligen att antalet trafikolyckor i landet ökat markant sedan införandet av 05,-gränsen. Polismyndighetens undersökningar visade att detta beror på att männen, sedan promillegränsen sänktes, slutat med att köra hem berusade- de blir hämtade av sina fruar!
När gör vi en liknande undersökning av olycksstatistiken i Sverige?"


Haha, tyckte faktiskt att den var lite rolig :) Daniel visade den för mig. hah!

Idag ska jag rida ochd et ska bli kuul för jag har inet ridit på hur länge som helst eftersom det har varit så hårt och så. Sedan ska jag också på handbollsträning och det var också länge sen!! 
Kristoffer komemr hem till mig också. och det är super för jag älskar honom så in i norden alltså! :D:D


ne nu är det idrotts redovisning på våran dans som gäller. Ha det göttans!
Hejdå!
jullov nu :)
Tors 22 dec 2005 22:27
toppen braa!!Nu har jag hur mycket tid som helst att vara med kristoffer och rida och gör allt annat jag vill som att åka snowboard :) fast det kostar mycket, och det gillar jag ej :P 



snart komemr kristoffer att ringa till mig, när han har kommit hem från träningen. jag längtar efter honom, fastän det bara var 4 timmar sedan han åkte här ifrån typ. :P men han är så bra så hur kan man egentligen låta bli att sakna honom när han inte är här?? imorgon ska jag ner och köpa en juleklapp till han, en toppen bra en :D 
sen ska jag fira jul med mina kusiner. Nice! 



men nu ska jag gå o ducha och vänta på att telefonon ska ringa :D
Hejdå
härmis :)
Tis 27 dec 2005 20:00
men jag har tråkigt och emma hade en rolig sak i din dagbok, så jag blir väl en härmis då ;P


(x) hånglat med någon av samma kön (hånglat? nee, men pussat.) 
(x) varit kär 
( ) blivit dumpad 
( ) dumpat någon 
( ) fått sparken 
(x) rymt hemifrån 
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak 
( ) blivit arresterad 
(x) hånglat med en främling 
( ) gått på en blinddejt 
(x) ljugit för en kompis 
(x) varit kär i en lärare (på fritids. haha ) 
(x) skolkat 
( ) legat med en medarbetare 
( ) sett någon död 
( ) varit kär i en av mina internetkompisar 
( ) varit i Kanada 
( ) varit i Mexiko 
(x) flugit 
( ) spytt i en bar 
(x) sett en del av mig själv brinna 
( ) ätit sushi 
(x) åkt snowboard 
( ) crowdsurfat under en konsert 
(X) varit i ett våldsamt förhållande (kristoffer veet ;P vi har våra små krig haha)
(x) tagit smärtstillande 
(x) älskar eller saknar någon just nu 
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi 
(x) gjort en snöängel 
( ) haft ett te-party 
(x) byggt ett sandslott 
(x) hoppat i en vattenpöl 
(x) lekt uppklädd 
(x) hoppat i en lövhög 
(x) åkt släde 
(x) fuskat när jag spelat spel 
(x) varit ensam 
(x) somnat i skolan/på jobbet 
( ) använt ett falskt id 
(x) tittat på en solnedgång 
( ) varit med i en jordbävning 
(x) rört en orm 
(x) sovit under stjärnorna(gills balkongen?) 
(x) blivit kittlad 
(X) blivit rånad 
(x) blivit missförstådd 
( ) tagit hand om ett råddjur/get 
(x) vunnit en tävling 
(x) gått mot rött 
( ) blivit avstängd från skolan 
( ) varit i en bilolycka 
( ) haft kramp 
( ) ätit ett helt glasspaket på en natt 
( ) dansat i månljus 
(x) hatat mitt utseende 
(x) varit vittne till ett brott 
( ) ifrågasatt mitt hjärta 
( ) varit besatt av post-it lappar 
(X) varit vilse 
(x) varit på andra sidan landet 
(x) simmat i havet 
(x) känt som om jag håller på att dö (Njaa...) 
(x) gråtit mig själv till sömns 
(X) lekt polis och rånare (när jag var liten, kanske) 
(x) sjungit kareoke 
(x) betalat för mat med bara mynt (det har jag väl säkert)
(x) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort (småsaker) 
(x) busringt 
(x) fångat en snöflinga på tungan 
( ) dansat i regn 
(x) skrivit ett brev till tomten 
(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om 
(x) blåst bubblor 
( ) gjort upp eld på en strand 
( ) förstört en fest 
(x) åkt rullskridskor 
(X) fått en önskan inslagen(vadåm typ ulklapp?):P 
(x) burit pärlor 
( ) gått på ett broräcke 
( ) ätit hund/katt-mat 
( ) sagt till en främling att du älskar honom/henne 
(x) kysst en spegel 
(x) sjungit i duschen 
(x) burit en svart klänning 
(x) drömt att jag gift mig med någon 
( ) limmat fast min hand i något 
( ) fastnat med tungan i metall 
( ) kysst en fisk 
( ) varit en cheerleader 
(x) suttit på ett tak 
( ) skrikit så att jag inte fått luft 
( ) byggt en kärra 
( ) pratat i telefon i mer än sex timmar 
(X) stannat uppe hela natten 
(x) liftat 
(x) inte duschat på en vecka (när jag var liten)
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet 
(x) klättrat i träd 
(x) haft en träkoja 
( ) är rädd för att titta på skräckfilm ensam 
( ) tror på spöken 
( ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger 
(x) blivit puttad i en pool med kläderna på 
( ) blivit tillsagd av en främling att du är het 
( ) brutit ett ben 
(x) fångat en fisk och sen ätit den (bara fångat) 
(x) fångat en fjäril 
(x) skrattat så mycket att jag grät 
(x) gråtit så mycket att jag skrattade 
(x) fuskat på ett prov 
(x) haft en Spice Girls-skiva 
(x) glömt någons namn 
(x) sovit naken (Nope. Belive it or not.) 
( ) svimmat (faktiskt inte) 
( ) gråtit på tunnelbanan 
(x) snattat 
(x) pratat med en främling i mer än fem minuter (kanske?) 
( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor 
( ) spottat på någon jag ogillat 
( ) hoppat fallskärm 
( ) varit otrogen 
(x) varit svartsjuk 
(x) jag kan skriva utan att titta på tangenterna (ibland, lite, kanske) 
-----------

ja det dä var väl kuul :P 
idag har jag hunnit med en hel massa saker. först inventering på faluträ med handbolls laget o a pojkarna. det gick snabbt, och det var bra för det var kaaalllt!! burr...
sen har jag varitpå stan med min kära kristoffer! och sen åkte vi hem till honom och speade spel med hanna och städade!
Sen åkte jag hem och red ut en sväng med Marie. Miro åker imorgon :'( nedå, ska blir skönt att bara ha en häst att ta hand om faktiskt. fast det har varit kul att rida honom faktiskt! :)



nu sitter jag o göra ingenting, som ni såg där uppe kanske :P. men nu ska jag ta å fråga Fredrik om han ine vill spela lite Mario kart ;) hah
Hejdå!
28:e december 2005
Ons 28 dec 2005 21:43
ojoj.. idg har varit en händelserik dag :) imorse var jag uppe med tuppen och ute i stallet medans det fortfarande var möörkt! Miro åkte imorse, han får nog det super... det var Tomme Söderbergs dotter som köpte han. jag förra förbundskaptenen i svenska fotbolls landslaget.. jeje.. 
sedan kom kristoffer och hans lillasyter Hanna hit och vi har åkt pulka, sedan ridit lite granna, sen red jag sjävlv också eller ja- med Linn :) och sedan var jag Kristoffer Linn och Hanna och badade hos min mormor i hennes 'spa', super! 

Och efter det har jag varit på bandy, falun förlorade som väntat mot edsbyn. Patrik var lika äcklig som vanligt och korvbröden var valiga igen. Glöggen smakade smasken och gratis daim fixade man. viktor såg man inte röken av och Jerk var lika knäpp som jämt! Bra kväll :D



och nu väntar Kristoffer med film!!! 
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0