September

Biologi...
Fre 1 sep 2006 13:14

redovisning idaag! så skoj då :P Slutar sent, 16.00. Sen är det Kalas hos Malin och Kristoffer ska med också,. så bra!
tävling imorgon...
Lör 2 sep 2006 22:11
sköj det! lite pirripirri som therese skulle ha sagt :) Hoppas det går bra för laget!



Nej, sängen som gäller. PÖÖÖSS
terrosism
Sön 3 sep 2006 19:59
Taget från slasktratten!

Läs eller låt bli, jag bryr mig faktiskt inte så mycket... Lite underligt dock, men förmodligen lite väl slumpartat, eller? Kanske värt att nämnas är att jag själv inte har tagit redapå något av detta, endast ctrl+c ctrl+v.

1) New York City har 11 bokstäver 
2) Afghanistan har 11 bokstäver 
3) Ramsin Yuseb (en av terroristerna vid Twin Towers 1993) har 11 bokstäver 
4) George W Bush har 11 bokstäver 

Detta hade kunnat vara en ren tillfällighet, men det blir mer intressant. 

1) New York är den 11:e staten 
2) Flight nummer 11 hade 92 passagerare (9 + 2 = 11) 
3) Flight nummer 77, som också rammade Twin Towers, hade 65 passagerare (6 + 5 = 11) 
4) Tragedin skedde 11 september, eller också känt som 9/11 (9 + 1 + 1 = 11) 
5) Datumet är likt "US emergency services" telefonnummer 911 (9 + 1 + 1 = 11) 

Fortsätter tillfälligheterna? Läs vidare. 

1) Totalt antal offer på flygen som störtade var 254 ( 2 + 5 + 4 = 11) 
2) 11 september är den 254:e dagen på året ( 2 + 5 + 4 = 11) 
3) Bombningen i Madrid skedde 3.11.2004 ( 3 + 1 + 1 + 2 + 0 + 0 + 4 = 11) 
4) Tragedin i Madrid skedde 911 dagar efter Twin Towers-tragedin. 

Men nu kommer det som är ännu märkligare. 

Den mest kända symbolen för USA, efter Stars & Stripes, är örnen. Följande vers är tagen från Islams mest helaga bok, Koranen: 

"For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle. The wrath of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and while some of the people trembled in despair still more rejoiced: 
For the wrath of the Eagle cleansed the lands of Allah and there was peace." 

Det var vers nummer 9.11 i Koranen. 

Tror du fortfarande att det är en ren tillfällighet? 

Prova nedanstående och se vad som händer ... 

Öppna ett Microsoft Word-dokument och gör följande: 
1. Skriv med stora bokstäver: Q33 NY. (Detta är flightnumret på det första plan som rammade Twin Towers). 
2. markera Q33 NY 
3. Ändra storleken på texten till 48 
4. Ändra fonten till Wingdings1 


Tadaaaa!
Det där var väl spännande?
För övrigt gick det hyfsat på tävlingen idag! Tuff konkurens!

heeeeeeeeeeej
Mån 4 sep 2006 17:11
jag ska tydligen träna ikväll. ojojoj... men sen ska jag hem till Kristoffer så det är ju bra iallafall! :D
Måndag
Mån 11 sep 2006 13:40
idag är en tråkig dag, inte mycket sömn inatt eftersom älsklingen min fick en allergiattack! Somnade tillslut iallafall men det kändes så meningstlöst att gå till skolan för att leka två timmar på morgonen och sedan ha nån biologi jag inte har gjort.:P När biologi läraren inte ens bryr sig om att titta på de inlämnade arbetena så tröttnar man snabbt på att göra dem. :( 


Tränade i morse, det gick bra, eller hyfsat iallafall. Jag måste ringa till Annika en dag så att man kan ta tag i det här med träningen alltså! Efter det har jag försökt jobba med matteprovet, det är svårt med det gå rnog tillslut :)




Nu tittar jag på repris avsnitt från Nya tider och ska senare ner på stan med mamma och mormor. Det är ju inte varje dag direkt. just ja, handbollsträning är det ikväll också!

Hejdå!

Glader
Ons 13 sep 2006 20:04
Idag har man varit med mammsingen och syster på stan, Kristoffer kom också :) och när man är med mama kan det hända att man får både det ena och de andra så att nu är min garderob utfylld med änny mera saker :D Känns skönt med lite nytt till hösten... Hon köpte dessutom en tröja till Kristoffer så att han inte skulle känna sig bortglömd eller nått och det var ju minst sagt generöst! Snygg var den också, såklart!!



Nu ska jag plugga matte med Kristoffer. Har ett prov som ska vara klart tills på fredag. Har också ett grupparbete på samhällskunskapen som ska vara klart då men det filar vi på imorgon. Vi ska skriva en utopi om den perfekta demokrati samt jämföra tre olika demokratier i världen från olika platser och tider. Rätt intressant faktiskt, seciellt när man är i en grupp med intressanta människor!!

Ne, nu var det matte jaa, Hejdå
jag är trött
Tors 14 sep 2006 22:02
så nu ska jag sova :)
jaha...
Fre 15 sep 2006 08:41
Så sitter man i skolan igen då. Igår var man här näst först och gcik hem näst sist. Idag lär et väl bli något liknande eftersom jag var här klockan 8 och sluter klockan 16. Känns segt att ha en sån lång dag framför sig men som tur är har jag en "paus" mitt på dan då jagska hem och rida :) Jag ska nämligen på 24+18 års kalas ikväll och då hinner jag inte rida efter skolan. Jag ska dessutom göra iordning alla grejer inför imorgon då det är regional dressyr tävling i Insjön. Och då ska vi vara på Topp!



Nu ska jag göra någonting vettigt hade jag tänkt. Men vad? biologi kanske.. :)
Hejdå

Underbart
Sön 17 sep 2006 00:06
vilken underbar stjärnklar himmel det var i natt. Synd att inte Kristoffer var där och kunde beundra den tillsammans med mig... Älskar honom!


Sweden goes blue!
Mån 18 sep 2006 08:55
jepp, så är det och Fredrik Reinfeldt är ny statsminister och jag tycker att det är bra.
Blått har ju alltid varit favorit färgen såatt :)


Men nu är man i skolan och det lär ju vara en heeeel del glada moderater här. Speciellt Allis då kanske...


Nus ka jag gå, hejdå
en tankeställare!
Ons 20 sep 2006 21:59
Varje dag dör 1200 barn i tredjevärlden pågrund av fattigdom. Det skulle vara samma sak som 3 flodvågor i månaden. Det tåls att tänka på tycker jag!

Ingen råtta!
Fre 22 sep 2006 10:39


Nepp, Vincent har blivit klippt idag och han blev inte en sånn där ful grå råtta som han brukar bli! Det gjorde mig glaad. Lite finare blev det iallafall dåra. Konstigt att något sånt litet och obetydligt kan göra en glad faktiskt.. :P



Igår gjorde jag min pojkvän glad genom att ligga och läsa i hans soffa när han kom hem från träningen. Helt oväntat sådär! Sedan färgade han håret på mig och det blev fint!


Imorgon är det tävling i Edsbyn, Spännande! vårat ag kan nog vara ganska starkt om jag skärper till mig lite!


Hare göttans ! Hejdå

Vincent
Mån 25 sep 2006 08:58


Har varit så duktig i helgen! I lördags var det tävling i Edsbyn. Laget slutade TVÅA! Hur great är inte det då? Blir en heel spännande och tuff sista omgång den 15/10 i Karlstad men vi satsar på SM, såklart! 


Igår var det träning hemmaq för Mattias Jansson. Det är toppen att träna för honom, har aldrig någonsin gått dåligt på en sån träning! Vad duktig han har varit alltså!!

Imorgon är det träning igen sen så ska vi hoppa lite den här veckan också och bara ha det skönt. Sen blir det hårdträning inför sista omgången i laget.


Ikväll ska jag träna handboll. Kul! och nu ska jag vara i skolan! 

Hejdå!

Passiv rökning!
Tis 26 sep 2006 18:32 (Uppdaterad Tis 26 sep 2006 18:35)


När jag kom in i mitt rum satten jag mig i sängen och satte på TVn. Det som då kommer upp på rutan är fyra "damer" som sitter och diskuterar om olika laster man kan ha; snus, bita på naglarna, choklad och Rökning. Där sitter en dam som ungefär 50+ och säger att hon tycke rom att röka, har rökt sedan hon var 14/15 och att hon inte vill sluta röka. Sedan klagar hon på den lag om att man nuförtiden inte får röka på krogen och på flera andra allmäna platser utan måste befinna sig i en rökruta för att få röka. Hon menar på att staten inte ska bestämma om hon ska röka eller ej, var hon ska röka och var hon inte ska röka. Det är upp till henne själv, tycker hon.


Det jag då undrar över är, tänker hon inte på alla andra som sitter omkring henne på krogen? Som drar i sig resterna utav de hon själv får ner i lungorna. Hon andas själv in högst en fjärdedel utav röken och resten går ut till omgivningen. Hon utsätter då de som sitter runt omkring henne för Passiv rökning. Upprepad passiv rökning under en längre period utsätter de drabbade för samma typ av hälsorisker som rökaren, även om riskökningen är lägre. Jag tycker inte att valet är hennes. Jag som ickerökare vill inte dra i mig en massa rök, jag tycker att det är äckligt. Hur kan hon påstå att det är hennes eget val om hon röker eller ej, och var?


Om det är hennes val om hon röker eller inte borde det vara upp till knarkaren att bestämma om han vill knarka eller inte. Det är en viss skillnad men ändå! Jag tycker inte att rökning borde bli förbjudet, det är inte det jag menar, vill man röka så är det upp till en själv. Men varför klaga på den här lagen om att man inte får röka innomhus på krogen? Varför kan man inte hålla sig borta från de andra och röka i rökrutorna? Då slipper ickerökare andas in röken och de blir nöjda, de är ju inte deras val. 

Låt mig slippa äcklig rök!

Slarvmajja!
Tors 28 sep 2006 08:59


Jag hade tappat bort min mobil! och varit orolig hela natten, letat som en tok hemma och varit halvt förkrossad. 

Så kommer SuperDunderGulliga Martina och ger mig mobilen nu på morgonen och säger att hon tagit den för att jag glömde den i skolan. Fan vad bra hon är! :D Glader!!

Äntligen
Fre 29 sep 2006 12:05


Fredag :D

Haha...
Lör 30 sep 2006 21:19


Kristoffer har fått stryk av mig på tv spel! Inte illa alltså ha :D

Kejo P21 Från Hedemora, Söndag 1:a oktober 2006 16:28
du kan ju inte säga att du vann alla ggr precis








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0