Mars

hajj
Fre 3 mar 2006 09:16
uusch, jag är förkyld och har hostat hela natten :( inte så trevligt och nu är jag helt sluut :P gick upp ganska tidigt och drack en kopp te med mamma, kändes bra för halsen :)

Nu ska jag hem till Kristoffer och mysa lite :D får se vad vi hittar på, kanske åker lite skridskor det är kuul :D sen i eftermiddag kommer Karin hit och rider lite Mycket bra tycker jag!!



Men nu är det hem till kristoffer som gäller :D
herå
jasså?
Tis 14 mar 2006 11:57 (Uppdaterad Tis 14 mar 2006 13:35)
och vad är detta för nått nytt trams? :P



sitter i skolan och nu och fösöker mig på att göra kemi provet men det går inte bra. Kan inte kan inte!!! :S stökiometri, usch! Annars tycker jag faktiskt att det är ganska kul med kemi, och det är ju bra iallafall :) hm..




i helgen har jag tävlat, dressyr. Det gick mycket bra, låångt över förväntan! Men man blir lite smått irriterad när man får veta att en utav ryttarna där tydligen skickat iväg sin ponny på tillridning en månad till en relativt bra tränare och sedan får hem ponnyn och tävlar i de lokala klasserna och vinner. Själv sitter man hemma och trimmar och trimmar! 
Men jag är stolt över hur duktig Vincent har blivit sedan vi köpte honom, för det är trots allt bara jag som ridit honom. Visst har jag fått hjälp men knappast att någon annan vuxen tillridare, morsa eller tränare har ridit till honom för att jag sedan ska tävla! Det är mitt arbete som syns och det är det jag är stolt över när han går så bra som han gjorde i helgen och det är det arbetet som fortfarande finns kvar att arbete med som lyser igenom i de misstagen vi gjorde, som faktiskt var ganska många trots allt. 



Idag blir en lång dag i skolan, och efter skolan ska klassen och kolla på teater på Nisserska, A clockwork Orange, heter den. Den håller på i 2 ½ timme så efter det är det bums hem till sängen och sova, för jag är redan trött!


Nej, nu är det dags att ta tag i den där kemin!
Hejdå
tröttsamt
Tors 16 mar 2006 13:15
att vara i skolan från 10.00 till 17.00 och endast ha två lektioner, mellan 12.00-13.00 och 16.00-17.00 är mycket tröttsamt! Det är nog det som är det sämsta med att gå på Falu fri tror jag. 
Men nu har jag iallafall lite tid att fundera över om jag ska välja 300 poäng individuellt val till tvåan istället för 200 och därför få mindre att göra i trean eller få mer poäng än vad man behöver. Vad skulle denna kurs då vara för något? Italienska kanske, rättskunskap låter ganska kul eller ska jag välja psykologi eller körkortsteori? Egentligen är det ganska många kurser som verkar vara roliga och intressanta men är det inte lite onödigt? 
Vi får se hur det blir, kanske ska kila bort till Henrik och få lite hjälp?







Men innan det så måste jag göra lite mer på kemi prov så det blir klart och finputsa matteprovet så att allt är rätt, och efter det kanske jag ska börja med det andra matteprovet som jag fortfarande inte har gjort. Eller varför inte börja skriva på min romananalys eller filmanalys göra lite engelska eller förbereda mig inför diskussionen i eftermiddag? 
Diskussionen är om teatern vi var och tittade på i tisdags, A clockwork orange, lite lång men med ett bra budskap. Kul att gå på teater iallafall, det är inte så ofta man gör det liksom. 
Mycket att göra och mycket tid att göra det på men det är svårt att ta tag i saker. Återigen någonting som är dåligt med Falu fri, fast bra ändå. Men får en massa saker efter sig men å andra sidan är det ingen som tvingar en att göra saker eller lämna in ett visst datum. 



Nej, nu har jag skrivit alldfelens för mycket och allför mycket tid gick åt till det istället för att ängna den åt kemin som är det mest akuta för tillfället!

Ikväll blir det rida och sen kanske man får tid till att träffa Kristoffer lite också, skulle vara bra :)
Våren...
Fre 17 mar 2006 13:12
är här känns det som och jag hoppas den är här för att stanna. Nu vill inte jag ha mer vinter, snö och kyla. 

Snart ska jag ut och rida i det fina vädret tillsammans med de som jag tycker allra bäst om, Kristoffer och Vincent. 




Om man fråntas möjligheten att välja mellan gott och ont, är man fortfarande människa då? Ska man inte själv kunna avgöra vilken väg i livet man vill gå? Om man inte har den möjligheten att med hjälp utav sitt samvete bestämma hur man vill leva sitt liv, då behöver man heller inte ett samvete och därigenom, tror jag,försvinner en del utav våran själ.

Kusligt!




På söndag ska jag tävla igen, i Vansbro. Två la klasser denna gång och det ska bli mycket roligare! Dessutom är det ju lag Div 1 också, det ska bli riktigt great. Men tills dess så måste jag lära mig programmen ordentligt, annars blir det verkligen inge bra! :S 



Fast, nu rä det ut i solen som gäller, ut till min fyrbenta vän :)

Tävling imorgon!
Lör 18 mar 2006 19:42
upp klockan halv sex! uuj :S Men allt är fixat och donat iallafall och det ska bli kuul! Men jag har fortfarande inte lärt mig programmen. :P

Var till Vika för att träna lite idag och det gick skiit! Måste gå bättre imorgon, men det gör det. 



ikväll blir det Melodifestivalen men Kristoffer och en ostbågspåse :D
Matte och fysik
Tors 23 mar 2006 18:01
usch, mig inte gillar! Gå inte natur!

Men snart är B kursen avslutad och då har jag gjort hälften av alla mattekurser och då slipper jag matte sen.. :P oj vad bra liksom. Kunde ju ha gått sam och inte behövt göra mer överhuvudtaget!!



Idag ska jag på friskis och svettas lite, jeje.. Var där i tisdags också på gymet och igår var jag och tränade handboll. Första gången på 2 månader och jag kunde inte kasta bollen överhuvudtaget.. Så nu ska jag tydligen med till Sundsvall fats jag är inte så säke rpå om jag vill saknar inte handbollen så mycket som jag trodde att jag skulle göra... Men det är ju alltid kul med cuper dessutom ksulle Therese kanske vara med och det var länge sen man träffade henne :)



Men som sagt så blir det friskis ikväll, skivstång. Det är roligt, fast mycket jobbigt :P



Men nu skajag upp till hästen och pyssla om honom :D

Hejdå!
heelluu
Sön 26 mar 2006 21:57
Nuuu, har jag äntligen fixat så jag kan ladda hem lite musiik! jeje. Tack Marcus för hjälpen. Jag har också konstaterat att jagh är kass på datorer och att jag egentligen inte borde få sitta här!!





igår var det dressyrtävling på falu ridklubb, gick mycket bra och jag är hel nöjd! Nu är det inet tävlng försen den 6 maj!! Mer än en månad, vad tråkigt. Men jag har iallafall gott om tid att träna tils dess...



kristoffer har varit hemma hos mig idag och vi har Lekt haha. ute i det fina vädret och vi har haft sketaskööj, det är så häärligt med våår! 



Nu väntar sängen för mig, imorgon är det skolan mellan 09.00 och 17.00 eftersom "italien projektet" börjar då. Fan va drygt att ha det egentligen men man får ju in halva engelska A kursen så får man ju åka till Italien nästa år också och det är ju inte helt fel...



Men, ha det så bra, Hejdå!

uuuuusch!
Tis 28 mar 2006 09:32 (Uppdaterad Tis 28 mar 2006 09:33)


tycker inte omd et här vädret. det växlar ju värre än 
mitt humör va fan! ch då är det illa ;P
i helgen är det Sundsvall cup med gamla laget, och 
så Annika. Ska bli trevligt men det är mycket tid som 
komme ratt försvinna som man kunde ha lagt på hästen 
och skolan men jag får väl försöka att plugga lite iallafall.. 
kanske.. inte.. vi får se.. :)
Idag ska jag träna, ska bli riktigt skönt måste jag säga! 
Hoppas att Annelie förljer med mig så att man får lite sällis, 
jag ska iallafall vara heeelt utpumpad när jag går och lägger 
mig ikväll, sådeså!
Nu är det matte, sen idrott. Sen får vi se vad som händer. 
Jag Martina och Martin ska föresten boka någon tid vid gruvan 
så att Italienarna får gå ner och kika när de komme rhit i Maj. 
Det ska bli kuul..





ha det fint. Hejdå

visst blev det så!
Ons 29 mar 2006 16:14
Jag var verkligen heelt utpumpad när jag igår kröp i sängs igår och somnade som en stock. Träningen var som väntat jobbig! Men rolig :) Vaknade imorse med en rejäl träningsvärk i hela kroppen tror jag, förutom vaderna som tog mest stryk förra veckan. Vad konstigt? 

Ikväll är det hanbollsträning inför Sundsvall cup. Skulle bli många folk på den träningen har jag hört. Hela tre lag med fnittrande tjejer, dryyygt!

Idag har jag inte fått någonting gjort i skolan och det känns inte så bra med tanke på att helgen kommer vara fullproppad med handboll. 

Men jag har iallafall varit på Stadsbiblioteket och lånat en bok till engelskan. 

Jag hatar det biblioteket. Men hittar ju ingenting ju? Jag frågade någon bibliotikarie var de engelska skönlitterära böckerna stod och hon pekade på en hylla- där jag inte fann boken jag sökte. Så jag frågade en annan biblotikarie ifall den boken var utlånad men det var den inte. Nähä, tänkte jag. Var står den då? frågade jag henne och hon svarar att den står på övre våningen vid geografiböckerna. Vad gör den där? Förstod inte varför den skulle stå där, det är ju ingen geografibok, ö?

Men det är ju tur att det åtminstonde finns biblotikarier där annars skulle jag vara totally lost alltså!



Nu ska jag plugga lite, som vanligt, sen ska jag nog upp till stallet och hälsa på hästen min och sen på träning klockan 6. Mitt liv börjar se ut som förut igen, skola, plugg, (intehinnamed) hästen, handboll, mer plugg, sova! Suck. Jag saknar inte hanbollen det minsta faktiskt. Inteden handbollen det var det här sista året, men den hanbollen med flicklaget den saknar jag. Det varinte så seriöst, roliga träningar, glad stämning i laget, alla kända alla sen bäbisstadjet ungefär och vi vann allting, typ. Det var härliga tider det :) Men nu får man förhoppningsvis uppleva lite utav det påcupen, den sk aiallafall bli kul. Hoppa satt Therese följer med också för dt evar länge senjag såg henne!

Ha det bra, Hejdå!
Vinterdag i januari.
Tors 30 mar 2006 12:44
När jag titter ut genom fönstret från mitt basgruppsrum i skolan är det precis så det ser ut, som en vinter dag i januari, och då är det snart apirl och det ska vara vår, med fågelkvitter, sol och vatten som droppar ner från hustaken. Inte den här snön! Längtar så mycket till våren, och sommaren och sommarlovet. Det ska bli underbart!

Men tydligen får jag vänta lite längre....







Ikväll blir det spinning med Annelie, kommer ha en fin träningsvärk lagom till cupen i helgen :P



Ne, nu ska jag fortsätta på min idrottsrapport!

H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0