Juni

jahapp...:(
Fre 2 jun 2006 08:49
så fick man veta hur det gick på provet då "inga mål uppnåddes, kompletering krävs"

Jag orkar inte med komplettering och hade vekligen hoppats på ett svagt g så jag slapp göra något mer i skolan. Matte suger, ska jag verkligen räkna två kurser till eller ska jag byta till sam? vi får väl se, jag kan ju inte överge Cissi :)

Idag är det friidrottsturnering på Lugnet gött mos det iallafall :D Sen hem och kämpa på med mina toker till häst, han är ine på topp just nu :/ och sen är det ju rix fm fetsival också :D



Men nu ska jag nog gå och bekymra mig lite mer om matten och klaga lite till kristoffer sen ska vi gå til skolan :)

Hejdå

GULD TILL MIG!
Sön 4 jun 2006 23:11


haha, japp! På Falufris friidrotts turnering i fredags fick jag hela tre guldmedaljer för "bästa kvinnliga prestation". Länghopp, tresteg och höjdhopp dåra. hah. Hela 1,40 m i höjd, nästan 1,45 yeye, lite stolt faktiskt! 

Falukalaset var bra, Rix FM festivalen i fredags med Oskar och Malin och Berra och Erica, Patrik och Kristoffer såklart! Ebba gold igår kväll med samma folk, fast Malin var i Stockholm.



En dag kvar i skolan nu och då måste matteprov göras... Projketrapporten måste jag lämna in och svenska arbetet. Sen är allt klart och det är sommarlov! :D Great!



nu ska jag sova. Hejdå

.....
Mån 5 jun 2006 20:02
"Du e kär i den fulaste flickan i världen"

Slutet är nära!
Tis 6 jun 2006 20:05
sista dagen imorgon, sedan har man klarat av, med nöd och näppe, första året på gymnasiet. Endast 2 kvar alltså! Men vad ska man göra då. Man har ju sina små drömmar och planer men kommar man någonsin att våga uppfylla dem? Snart sommarlov alltså, trots att matten sket sig känns det ganska braefter första året. 




Linn hoppade Vincent idag. Han är så duktig, en riktig stjärna alltså. Linn är också duktig så nu ska de tävla en lokal hopptävling i Svärdsjö den 17 juni. Ska bli roligt, de kommer vinna! Lätt ;P




Jag och kristoffer har varit lie duktiga nu på kvällen också, städat på balkongen och Kristoffer har burit upp lite möbler dit så att du är det finfint så man kan sitta där och mysa :) han är trots allt ganska bra min pojkvän :D


Sommarlovet
Tis 13 jun 2006 08:10
har brjat mycket bra med strålande väder, som alla säkert ha märkt :), varmast i landet här i Falun i förgår med 31 grader!!! Hittils har jag haft det rej
ält skönt och varit hema med Kristofer och solat, badat och hoppat studsmatta, som mina kära småsyskon fick för några dagar sen. Senare i sommar blir det jobb på spånex, kanske nån liten resa med Kristoffer och en resa med väninnorna till Italien i Augusti!

Tittade på fotboll i lördags med partik, berra och erica! Det var väl roligt men fotbollen gick ju som det gick. Känns som en stor förlust fast än det blev 0-0!


Patrik har vart här också och lekt med min lilla kusin som blev smått förälskad i honom tror jag. Han är så söt, Mikael alltså!








Idag ska jag åka med Cajsa och Monika till Gävle sen ska jag träna för Göran med Vincent. Det behövs just nu, verkligen! Speciellt om Linn ska kunna tävla honom i helgen för just nu är han knapt styrbar :S 


jaja, ha det så bra! Hejdå!


Sverige-Paraguay, 1-0
Fre 16 jun 2006 09:53 (Uppdaterad Fre 16 jun 2006 10:08)
Ja, så satt den där, Bollen! Efter 89 minuter nickade Fredrik Ljungber, eller Kapten filling ( efter kalsong reklamen) äntligen in bollen i mål! Efter ett flertal försök, när det varit mer än nära att den gled in i mål, satt den där och det var faktiskt ett rejält glädjerus som for genom kroppen. 


Tänk att man kan bli så engagerad i sport. Vad är det som göra att man lever sig in så i fotbollsmatcher, hockeymatcher, längskidlopp, friidrotten etc? Vad är det som gör att man engagerar sig så mycket att man blir deprimerad när det inte går åt rätt håll? Det spelar ju egentligen ingen roll, ett VM guld mer eller mindre vad spelar det för roll det är väl inte livets mening?


Vad är det som göra att media och journalister laddar upp månader i förväg innan ett stort evengemang och målar upp sida efter sida i tidningarna. Eller under VMs gång hänger ut spelare och bedriver någons slags häxjakt för att en spelare kanske inte gjorde en toppen insatts i en match. Det är ju faktiskt människor det handlar om, en människa som faktiskt tar åt sig av kritiken och där självförtroendet sjunker när det i flera dagar skivs om den dåliga matchen. Får vi inte lära oss redan som mycket små knattar att inte säga dumma saker om varandra för att någon kan bli ledsen. Har journalisterna glömt det?


Hur länge kan vi nu gotta oss åt Freddies mål? Jag hoppas då iallafall att det blir ett bra tag framöver och att Zlatan hittar en bättre form och att den måltorkan som verkat råda i och med Freddies mål nu är över!


"jag ser det regnar.."
Tis 20 jun 2006 17:25
"jag ser det regnar, det var väl roligt hurra!" ha ;)

Det är inte ofta man längtar efter regn men nu har det verklígen behövts! Hoppas bara att solen kommer tillbaka snart!! 


Snart ska jag köra bilen ne till Friskis&svettis och gymmaa lite med Kristoffer. Speciellt armar och ben ska få sig en rejäl omgång idag! :) Egentligen skulle det behövas ett konditions pass men icke! Det orkar jag inte med!!





Ikväll blir det fotboll, Sverige spelar ju mot england och David Beckham. ;)) Han är ju VMs snygging alltså, alltid!




Nä, nu lär jag käka för min mage kurrar som aldrig förr! 
Hejdå


Städag!
Ons 21 jun 2006 22:27










Oj vad jag har fixat ordning här hemma alltså. Eller ja iallafall i köket! Men fint har det blivit med ett nytt ommålat skåp som gav en hel massa mer utrymme. Det blev nice! Jag har också hunnit med att rida, gick inget vidare men framöver blir det mycket träning och antagligen och första nationell tävlingen! :) Träning ger resultat så att säga. 

Och apropå träning så var jag och Kristoffer på Friskis&svetis igår och gymmade! Lite träningsvärk här och där men inte värre än sista jag tränade vilket var innan skolan slutade. huh,jag har blivit en sådan latis sedan jag la av med handbollen och det är inte bra. Kanske man ska ta och börja träna igen för träningensskull, det kliar i benen och fingrarna faktiskt. Men nej, mitt liv kommer att bli så där jävla hetsigt som det varhela vintern!

Imorgon är jag tydligen hembjuden till Kristoffer på middag, spännande. Han är så rar min pöjk. En riktig pysslare det där :D Älskar honom iallafall! 

Malin kommer hit imrogon också så ska jag försöka åka till gymmet igen. Om jag orkar ;P


Men nu är det aktiskt soa som gäller! Trött som en get (eller nått)
Hejdå

Kyrkbåtsrodd
Lör 24 jun 2006 16:26 (Uppdaterad Lör 24 jun 2006 16:27)



åpp, var i Siljansnäs och kollade på kusinerna när de rodde i sin båt idag. Dom var jätteduktiga :D 



Igår var det midsommar och det betydde att jag och Kristoffer var på Lilltorpet och köpte lotter, spelade på chokladhjul och dansade runt midsommar stången. Efter det åt vi mat hemma hos oss och lekte vi en massa galna lekar och åt jordgubbar! Precis så som midsommar ska vara för mig ! 



Nu är det mat och sedan ska man titta på när Sverige får stryk utav Tyskland. Jaa vet att jag låter negativ men jag tror så helt enkelt. Dessutom är dte ju kul att bli överaskad!


Hejdå
---

Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå 
men det kan va’ svårt att tro när man inte ser den 
Och det sägs att efter regnet kommer solen fram igen 
men det hjälper sällan dom som har bli’tt våta 

För när vännerna försvinner eller kärleken tar slut 
ser man allt med lite andra ögon 
Man över sig och långsamt blir man bättre på att se 
skillnad mellan sanningar och lögner 

Allting kan gå itu men ett hjärta kan gå i tusen bitar 
säger du att du är min vän så är du kanske det


David Beckham
Sön 25 jun 2006 18:50


Ja så har han förmodligen räddat Sven Göran Eriksson och england från ett fotbollsfjasko. Dålig match och Beckham lägger in bollen i mål på frispark. Han är tamefan bäst alltså! :D






jag ska ut till min häst nu och rida. Det går inte så bra för tillfället och jagär inte sugen att rida... EFter ridningen ska jag skjussa hem Kristoffer och så ska vi göra lite pantning också tror jag, om vi hinner.

Äslkar dig Kristoffer <3 

Hejdå

inte nu igen!
Mån 26 jun 2006 17:56



ja, så har ett nytt problem dykit upp på min favorit häst som det jämt är trassel med! Var nämligen till kiropraktorn idag och hans ryggkotor höll på att växa ihop och diskarna höll på att förtina. OJ, vad mer kan man säga. Så det efterlängtade mträningen för Mattias Jansson blir inställd så får vi se hur framtiden ser ut. Lät dock som att jag skulle kunna rida om en vecka ialafall och sedan är det återbesök om en månad. Så så allvarligt kan det ju inte vara. Men vilken tur att vi åkte dit säger jag bara, tänkte väl att den här säsngen var för bra för att vara sann. Nu har jag vaknat ur drömmen och kommit ner från molnen til jorden igen. Typiskt, jag är så trött på alla dessa skador. Jag kan inet ens räkna upp alla han har haft på två händer, och jag har "bara" haft han i tre år! Fan


En bra dag!
Tors 29 jun 2006 22:16


Idag har varit en mycket bra dag! Började med att man blir väckt utav Kristoffer hemma hos honom. Hoppar in i duschen och blir sedan bjuden på frukost. Han är så bra min pojk! Efter dte tog jag moppen hem eftersom Kristoffer jobbar på Hemköp. Väl hemma tar man det lite lugnt i förmiddagssolen och får sedan skjuss utav pappa ner till Grand Spa för en halvtimmes massage! Udenbart skönt och välbehövligt med massage kan jag säga. Massören tyckte att min rygg var hemsk och rekomenderade samma behandling en gång i veckan ett tag framöver, vilket inte lät alltför dåligt måste jag säga. Speciellt inte när mamma, eftersom det var något jag verkligen behövde, lovade att hon skulle betala. Helt kanon!


Sedan gick jag och köpte en glass i glass kiosken utanför Team Sportia och satte mig i solen och väntade på Ida. Vi knallade sedan runt i staden och kikade på en massa saker vi ville han men var för snåla för att köpa. Åkte sedan hem till mig och åt mat och tog en cappuccino i trädgården, solade och pratade en massa! Sedan gick vi upp och badade i poolen och solade ännu mer. och snackade ännu mer också! Sedan tog vi oss en promenad i skogen med Hästen och hunden, Vincent och Birk. 

Det var länge sedan jag träffade henne!


Sedan åkte jag till Friskis och träffade Kristoffer där och tränade alla mina små muskler och brände lite överflödskilon (nejdå, jag har faktiskt inet så många sånna)... Men det kändes underbart att träna och det är så skönt efteråt att jag saknar handbollen så in i norden! Men jag börjar vänja mig med Friskis nu, men det kan aldrig bli lika roligt som handbollen och den vänskapen som finns i ett lag! 

Nu har jag setat vid datorn ett atg och kikat runt, pratat med Kristoffer och nu ska jag masa mig i väg till duschen. Har inte orkat än (uuuurk ;P) !!

Imorgon hoppas jag på bra väder och kanske en sväng till Stångtjärn!
He det så bra!

ytterligare
Fre 30 jun 2006 22:05


en bra dag faktiskt! 

Men imrogon kommer att bli ännu bättre för då är min älskling äntligen ledig och vi ska åka vattenskidor! Får se hur det kommer att gå?



Nu är det andra halvlek i matchen mellan Italien och Ukraina. Ska kolla lite. 
Hejdå




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0