April

detta är hopplöst
Fre 7 apr 2006 13:29
jaa, för nu är jag förkyld igen, jävla skit! hela helgen kommer antagligen gå åt till att ligga i sängen och inte orka med någonting och bli lite smått ompysslad av Kristoffer om inte han har något bättre för sig, iof ganska skönt men...) Kommer nte att kunna träna varken mig själv eller hästen och jag får så dåligt samvete då, usch...

Varit på Länstyrelsen idag på ett studiebesök, ganska värdelöst eftersom det inte gav mig någonting men däremot så fick man ju se lite hur vi kommer att ha det nästa år eftersom Falufri ska flytta dit. Fina lokaler, i alla fall alla dem två som jag såg. Efter studiebesöket orkade jag inte med skolan längre så ja åkte hem!

Nu ska jag gå och sova lite sen måste jag ta hand om hästen, så kommer min älskling förbi ett tag också :D Hejdå!
nu...
Tis 11 apr 2006 22:29
sitter jag hemma hos min kära kristoffe roch små tittar lite på sm finalen i hockey, skriver på mitt arbete om energi/olja och dricker te. Det är så mysigt hhär tycker jag, i Stennäset :) men antagligen kommer det inte vara alltför länge eftersom de ska bygga om så det kommer bli en hel del röra skulle jag tro men sen, sen blir det typpen fint, det kan jag lov :D


imorgon blir det en heldag i skolan, 8-16 usch, gruvar mig för att gå och lägga mig, nästan... Men huvudsaken är att vi blir klara med allt så att vi har någonting att presenterna på torsdag annars kommer våra lärare att bli lite gnälliga på oss (basgruppen). 


Jag har övningskört idag, twice, och igåår, once :P jag är kass och då kör jag till och med automat!! ärligt talat är jag nästan lite glad att vi inte har någon annan bil så slipper jag. Jag kan inet hålla reda på någonting och då är det ju iallafall lite mindre att hålla reda på, liksom... Men jag lär väl försöka lära mig tillslut ändå :P



Nu ska jag försöka slita kristoffer från hockeyn för jag är trött i ögonen. Appropå ögon kanske jag har dålig syn och det kanske är därför jag har så ont i huvudet? Ska kolla upp ögonen någon dag framöver, men jag har ju alltid sett så bra på andrakontroller så jag förstår inte riktigt. men jaja.. 

ne nu är det sängen som gäller för min del!
Hejhopp!
happy easter!
Fre 14 apr 2006 21:42
ja, så har påsklovet börjat då!

kommer att bli ett gött sådant och efter det väntar en hel veckan i Schweiz. Lugano (södra delen alltså inte skidåkning det är frågan om) pojkvännen följer såklart med och därför blir det ju extra great!!





nu är det sängen som gäller för mig alltså, imorn blir det nog att gå upp tidigt och åka och träna.:)

Herå
greeat!
Tis 18 apr 2006 22:27
igår var jag och robert och kristoffe rpå Kupolen och kikade efter skor, men det fanns inga som passade Robert :P själv inhandlade jag mjukisbyxor och en väska, Toppen!



Idag var vi nere på stan jag Kristoffer och Viktor. Mycket trevligt, kristoffer köpte inlines med många hjul på så att det skulle gå snabbt när han träna, eller nått sånt... Jag sparade på pengar och Viktor med, men jag hittade ett par fina skor hos Cissi, eller två stycken föresten, vilka ska köpas? Men vi får se, kanske köper något fint i Lugano när vi åker dit om några dagar:) Mycket bra dag iallafall och det avslutades med ett mycket lycket tränings pass ute i främsbacken med Vincent för Göran Liljestam så nu är jag mycket glad :D

Nu ska jag går och lägga mig och sova så att jag vaknar i tid imrogon så att jag hinner räkna matte :(

Ha det såå bra

Hedjå
dubbelt upp
Sön 23 apr 2006 15:27
med lov, två veckor för snart åker vi til Stockholm/Arlanda och sover där på hotell Arlandia, mycket bra hotell med ismaskin, god frukost, studsiga sängar, kaffe, toffloroch morronrockisar och allt sånt där bra :D 

Sen går planet till Zürich imorgon, runt 10 kanske det var? Byte av plan däroch sen kommer vi till Luganorunt 2 tiden trorjag. Ganskaseegt, mycket tid på flygplatsen i Zürich. 

Väl där nere i värmen (åtminstone 20+ igår)och solen så är detbara attta det huur lugnt som helst, äta en massa kolla på fina saker och sen blir det att ta tåget en dag till Milano i Italien, 7 mil ifrån Lugano. Sägs att det är en mycket vacker stad och dessutom är det ju den staden som jagplanerar att tillbringa något år i efter gymnasiet, får väl se om jag trivs nudå. 

Under veckan där nere blir det till att slipa påItalienskan eftersom det kommer en drös med Italienare hitveckan efter och någon utav dem ska tydligen bo hemma hos mig. Spännande och läskigt! Hoppas det blir en vänlig en :)



Ne nu är det dags att byta om tror jag, så blir det nog en sväng upp och säga hejdå till hästen min för jagkommer faktiskt att sakna honom!

Hejdå

hemma igen!
Sön 30 apr 2006 08:34


ja, så var man hemma igen då. Lugano är en underbar stad där man möts utav ett lugn som inte finns här i Falun, det känns på något vis som i en sagan och stadens natur bidrar starkt till det. Mäniskor stressar inte runt, de sitter och äter eller tar en cappucino på gatorna i solen och blickar ut över det gröna vattnet i Luganosjön, långt där borta skymtar man bilar på andra sidan- Italien. 

Det är många som hälsar på en vilket man inte är van vid, här respekteras de gamla och man ser pojkar som håller upp dörrar för dem och hjälper dem. Här spelas musik som ekar mellan husväggarna på de trånga gatorna. Det är en helt annan stämmning och den lilla staden med de fina stenhusen, naturen, människorna, och shoppingen är så charmig. 

Fast det är väl så, att Falun har också sin charm fast när man har bott här i hela sitt liv är det väl lite svårare att uppskatta den.



Vi har iallafall haft en jätteskön semester, kanske inte det bästa vädret alla dagarna men temperaturen har iallafall legat på minst 20+ varje dag och att solen inet har gassat har jag faktiskt varit mest tacksam för, det blir så otroligt varmt mellan stenväggarna när solen ligger på att det inte går att vara där!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0