Augusti

Första augusti 2005
Mån 1 aug 2005 22:02

Schweiz nationaldag. Firar nog som fan ikväll där tror jag, raketer å partyn som bara den. Jag hade velat vara där, det är sån trevlig stämning alltså. Saknar den där staden, den är så underbar och vacker att man inte tror det är sant alltså. mm. så är det!




Idag ska jag till jobbet. Usch. det är inte så kul, låångtråkigt som faan. Men det är iallafall snälla och tervliga människor där och idag skulle det komma någon ny tror jag. Vi får väl se vad det är för en mupp ;) 
Kristoffer jobbar också idag, han började klockan sju så att vi var uppe med tuppen i morse. Jag har hunnit vara ut till hästarna och ge dom mat och släppa ut dom i hagarna och allt. Första gången denna sommar. Usch vad jag är lat. haha. jaja.




igår red jag dressyr för Anki. Vincent gick jättebra fast det var lite jobbigt för han, och för mig också för den delan. Men så ska det vara! Annars så var det jäkligt länge sen jag tränade nu. Känner mig så lat. uscha. 




nej nu måste jag åka till jobbet. 
Hejdå!
------
Jag hade rätt!
Det var en riktig Mupp den där nya grabben. hahaha. såg man direkt på morgonen. Men han var väl snäll iallafall.


Snart ska jag hem till Kristoffer sakna han så mycket. Har varit hos ida och kollat på film. jää. Stig H olsson, det är grejjer det- hah!
wäääj
Tors 4 aug 2005 21:30
efter mycket om och men har jag äntligen fått min moped. och bara för att edt varit så jävla mycket strul så fick jag en hjälm och lås på köpet. Suveräänt tycker jag :D



nu har jag nyss åkt hem till min älskling. åh gud vad jag tycker om han alltså. Han är helt underbar förtår inte varför allt varit som det varit dom senaste månaderna. Jag Älskar honom och jag vet faktiskt ine vad jag skulle göra om jag inte hade honom. Det är väl en klysha men det stämmer så väl!

Nus ka jag mysa med honom framför tv:n sen är det nattinatti :D

Hejdå!
uppe med tuppen.
Lör 6 aug 2005 09:59
jypp, vart upp till stallet och allt redan. Kristoffer jobbar idag. från 0700 till 1400. Trök. Jag som ville vara med honom jue! 
Kikat på friidrotts vm med mammsi o pappsi också. Hejja Carro ;) hah.

Hoppade med vincent igår. Det var verkligen jättekul! Saknar hoppningen nu får se om det blir några tävlingar i höst. Med dressyr blir det i alla fall, o en hel del till och med. 






jaja, så vad ska man hitta på en dag som denna då? I det fina sommar vädret. hm. jaa, ska väl rida i alla fall, och dona lite i mitt rum. Sen slutar väl kristoffer jobbet sen, så då kanske man tar moppis o glider hem till han en sväng. 



Kristoffer- Sa? a?ap?!
why does it rain?
Sön 7 aug 2005 21:59
fy farao vad det är tråkigt med reg. regnregnregn. hela tiden. Hela dagen! har inte gjort någe vettigt alls idag faktiskt. 
men igår var jag och shoppade på öb. eller jag handlade en hårfön för 59 kronor med 2 års garanti. hah. ja vi får väl se hur bra den går. Liten o behändig var den iallafall! 




imorgon blir det nog staden med min älskling. Trevligt! ska aktivera mitt bank kort eftersom jag fått ett nytt eftersom mitt gamla blev stulet i Barceloona:P annars kan jag ju inte komma åt alla mina pengar.




mm. men nu blir det till att krypa ner i sängen. 
Hejdå!
tiondeiåttondetvåtusenfem
Ons 10 aug 2005 22:01
Cajsas födelsedag. Grattis på dig! 



idag har jag jobat lite granna. Med Josefin. Så trevligt att ha någon att prata med för en gångs skull! Mycket trevligt till o med. 
Sen har jag varit med min älskling. Vi var ut till sporteva med hans pappa o anna o köpte bandyhandskar. Tror han blev ganska glad över dom faktiskt. Efter det åkte vi till Café vi tre och åt glass. Snällt av Patrik att bjuda tycker jag!



Sen har jag varit på sveden och tränat dressyr med vincent. han skötte sig finfint idag också. Den hästen är super när han är på bra humör!
nu har jag snackat med Ida och ska snart hoppa in i duschen. Sen ska jag ringa kristoffer och sen ska jag sova för jag är trött som en aapa!

mm


ni får ha det så braa! Hejdå!
rekorderligskogsbärscider
Lör 13 aug 2005 17:05
sitter å dricker en sådan nu. mums. :) hah.




igår var jag hemma hos ida o robert var där också. Vi åkte ner och hyrde film vilket tog en halv evighet eftersom det är så svårt att välja. Ida körde min moppe och vi höll på att ramla hela tiden. Jag var livrädd kan jag säga. :S hah. men vi klarade oss hem helskinnade vilket var tur annars hade papsi inte blivit särskilt glad.

och idag har jag och kristoffer haft en städdag hemma hos mig. Hjälpt mor min lite. Tror hon nog blev lite glad iallafall. Men Kristoffer är inte så himla duktigt på att städa. Måste träna lite på det tror jag. Nu ska jag käka sen ska jag hem till ida, sen ska vi iväg!


Hejdå!
16 augusti
Tis 16 aug 2005 12:14
idag började kristoffer skolan, så nu är jag helt själv. Tråkit faktiskt. Men iorgon drar det igång för mig med. Ska bli kul, spännande! Men idag ska jag ta vara på den sista sommarlovs dagen. Vet inte riktigt hur bara. Vi får se hur det blir!


men, Hejdå så länge!
halllåj!
Ons 17 aug 2005 08:28
om ungefär 10 minuter bör jag vara på väg till skolan. lite pirripirri måste jag säga men det ska bli Kul! Sista lov dagen igår kunde knappast bli bättre tror jag. jag tog det lugnt och red. även om det gick lite halv dåligt. Sen red jag även camaro som var jävligt stark så jag knappt orkade. Dessutom var hon lite busig. hm. :P Men det var kul att rida nån annan för omväxlings skull. 



Sen var det handbolls träning också och den var jättekul. Längesen det var så roligt tycker jag. Och inte lika jobbig som dom tidigare träningarna heller, och det tycker vi om! 
Sen tillbringade jag två timmar hemma hos kristoffer med hans pappas flickvän anna medans dom var på träning och spelade kort. Svälta räv i 1 timme, kan man ha roligare? hm.


men ja, det var en skön dag och nu ska jag till skolan!
Hejdååå!
LÖRDAG
Lör 20 aug 2005 12:34
jag och kristoffer försov oss idag! Låter det inte sorgligt? att försova sig på en lördag liksom. Det skulle egentligen inte finnas en anledning att försova sig ju. Men kristoffer skulle på träning klockan 9.00 och vi vaknade typ 8.30, och han skulle hinna hm först också. Men sen när jag ändå var upp gick jag upp till hästen och tränade lite på banan inför imorgon. Det gick sådär. Bra ibörjan sen blev han nog lite trött och okoncntrerad och så. 

Men nu ska jag käka och sen ska jag till Hedemora för att spela handboll, första matchen. Ska bli roligt tycker jag :D



så nu måste jag gå, Hejdå! (rim :P)
helgen!
Sön 21 aug 2005 21:40
Igår spelade vi första handbolls matchen denna säsong. Vårat forna A-flickslag + Stina vann med 15-12 över Hedemoras damlag som var mixat med folk från hedemora, gustafs och mockfjärd. Vi hade en avbytare så jag tycker att vi var ritkigt duktiga faktiskt, men jobbigt som fan! Men det var roligt iallafall...


idag har jag varit hela dagen på Sveden och tävla dressyr. Roligt det också, kom 6a i båda klasserna och med laget kom vi tvåa och fick rosett, placket och en deo :) 
Mycket mycket rolig dag har det varit.
På kvällen har jag ätit pizza och packat inför orsa och städat rummet.
u ska jag å kristoffer gå och lägga oss tror jag!




Orsa imorgon ska bli Så roligtr! Jag, Alexandra, Martina och Malin ska bo I tält i stället för stugar. hah. flumm :D

men nu är det sängen som gäller!
Hedjå!
orsa
Ons 24 aug 2005 16:36
Fan va kul det har varit! grymt alltså.

Men nu längtar jag efter kristoffer, och jag får inte se honom försen på fredag :P
jag ska rida idag. ska bli roligt, hoppning tror jag det skulle bli :)




i helgen ska vi spela mot lillehammer och sälja lott på stan. mja :)

nu ska jag äta. PUSS
30:e augusti 2005
Tis 30 aug 2005 22:17
hejhej halå dagboken!

sitter hemma hos Kristoffer i Bojsen och har precis duschat färdigt. kändes bra efter att ha tränat 3 timmar sammanlagt idag. 

Hoppas kristoffer kommer hem från sin träning snart. saknar honom! Han är bäst. klippt sig har han gjort idag också. Sött tycker jag :) hi

å i helgen ska jag tävla. Sa bli Kul! :D




nu måste jag läsa lite granna till vårat seminarium imorgon. hejdå alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0